חשוב להיות בתנועה בכל גיל, בכל עונה, ובכל זמן.

לפעילות גופנית יתרונות בריאותיים רבים בכל הגילאים,  היא לא חייבת לעלות הרבה כסף, לא חייבם להקדיש לה זמן מיוחד, ואפשר למצוא הזדמנויות לפעילות "על הדרך" כחלק משגרת היום יום. פעילות גופנית תמיד זמינה, ותמיד מועילה. בחלק זה של האתר ריכזנו עבורכם המלצות והצעות לפעילויות גופניות מסוגים שונים בשלבים השונים של החיים, בגיל הרך והילדות, לנוער, למבוגרים ולאזרחים ותיקים, וכן – גם בהיריון. עוד תוכלו למצוא כאן סוגי פעילות מומלצים, מתקנים זמינים בסביבת המגורים שלכם, והמלצות ממי שכבר בעניין. מתחילים להיות בתנועה. זה אפשריבריא.

דברים שרצית לדעת על להיות בתנועה

  1. פעילות גופנית קבועה מקטינה את הסיכון ליתר לחץ דם, מחלות לב, סוכרת, השמנה ועוד, ותורמת לשיפור מצב הרוח.
  2. משך הפעילות השבועי המומלץ מגיל 18 ומעלה:  150-300 דקות בעצימות בינונית או 75-150 דקות בעצימות גבוהה, או שילוב של השניים.
  3. כדאי לשלב פעילות בחיי היום-יום: להחליף את המעלית במדרגות ואת הנסיעה ברכב בהליכה או רכיבה על אופניים.
  4. פעילות גופנית עשויה לסייע בשיפור הכישורים החברתיים ובניית הביטחון העצמי, ולתרום לשיפור ההישגים הלימודיים אצל ילדים ובני נוער.
  5. פעילות גופנית בגיל השלישי מסייעת בין היתר בחיזוק השרירים והעצמות, בשיפור מצב הרוח, הגמישות ותפקוד הלב וכלי הדם, והקטנת הסיכון לנפילות.